Jak jsme již dříve na webu Zlatého volantu informovali, český motokárový reprezentant Adam Kout se stal vicemistrem Evropy v kategorii Superkart. Definitivně se o tom rozhodlo až v posledním závodě seriálu ve francouzském Le Mans. Kout, který obhajoval titul, měl před víkendem stále ještě šanci sesadit z trůnu svého největšího soupeře, Němce Petera Elkmanna. Přinášíme vám rozhovor s čerstvým vicemistrem.

Otázka: Začněme trochu obecně: lidé mohou mít zažitou představu, že motokára, v tomto případě tedy superkart, je na uživení mnohem méně náročná než třeba závodní automobil. Je to tak? Jak finančně náročné je závodění v této kategorii?

Adam Kout: Finanční náročnost superkartu je někde mezi klasickými motokárami a závodními vozy. Pořizovací cena dvouválcového superkartu se pohybuje kolem 25000€ což je o dost víc než u klasické motokáry, ale provozní náklady jsou s ní podobné.

Otázka: Jaká jsou specifika kategorie superkart, čím se liší od ostatních motokárových disciplín?

Adam Kout: Asi největším rozdílem je, že se jezdí na velkých automobilových okruzích. Tomu je přizpůsoben rám, zpřevodování a taky kapotáže, které jsou rozměrnější než u klasické motokáry.

Otázka: Motokáry jsou většinou přestupní stanicí, ve které se mladí závodníci učí dělat první motoristické krůčky a míří výše, do závodů monopostů nebo sportovních vozů. Jak je v kategorii superkart? Slouží ještě také jako „přípravka“, nebo je to plnohodnotný šampionát sám o sobě?

Adam Kout: Vzhledem k tomu, v jak mladém věku dnes závodníci začínají ve formulích, už superkarty jako přípravka sloužit nemůžou, protože se mohou jezdit až od 18 let. Je to tedy šampionát sám o sobě, do kterého přestupují jezdci jak z motokár, tak ze závodních automobilů.

Otázka: Evropský šampionát kategorie superkart se skládá jen z několika málo závodů. Dostává piloty více pod tlak vědomí toho, že chyba v jedné jízdě jim tak prakticky může zhatit celou sezonu v této třídě?

Adam Kout: Prostoru na chyby opravdu moc není, i když se jeden nejhorší výsledek škrtá. Ale nevnímám to jako nějaký velký tlak.

Otázka: Letos jste obsadil druhé místo a nenavázal jste tak na předchozí dva tituly. Jaké jsou dojmy z celé sezony?

Adam Kout: Byl to obtížný rok, řešili jsme několikrát technické problémy s motory a Peter Elkmann byl letos opravdu ve skvělé formě a titul si určitě zasloužil. V posledním závodě jsme s MS Kartem představili nový model podvozku a z něj mám velkou radost, protože funguje skvěle. Celkově tedy sezónu beru jako úspěšnou, ale samozřejmě mě mrzí, že jsme titul neobhájili.

Otázka: Mrzí prohra o to více, jakým způsobem k ní došlo? Kvůli zrušení posledního závodu jste de facto ani neměl šanci v rozhodující chvíli o titul zabojovat…

Adam Kout: Takové věci se bohužel v motorsportu stávají. Mrzí mě to, ale nic s tím už nenadělám.

Otázka: Co vás čeká další rok? Opět účast v evropském šampionátu superkart a boj o třetí titul?

Ano, příští rok budu opět startovat se stejnou technikou v tomto šampionátu a po letošní prohře mám obrovskou motivaci získat titul zpět.

Karting, , , , , , CIK-FIA European Championship, Le Mans, International Race, © KSP Reportages

 

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Sdílej

Sdílej s přáteli.