Třináct podniků od ledna do listopadu, v rámci kterých každá posádka strávila na trati přes čtyřicet hodin čistého času – i tak by se dala shrnout letošní sezona WRC. Ta však byla zajímavá i díky několika dalším důvodům. Před začátkem roku se totiž skloňovalo hlavně jedno slovo: revoluce.

Jaká tedy byla letošní sezona v nejprestižnější třídě rallye, kategorii WRC? Jedním slovem revoluční. Skutečně. Vozy totiž před sezonou doznaly výrazných technických změn. Došlo k navýšení maximálního povoleného výkonu z 300 na 380 koňských sil, naopak minimální hmotnost klesla o pětadvacet kilogramů. Ke slovu se dostaly i estetické úpravy, díky nimž vozy působily agresivnějším dojmem.

I přes velké změny v technice ale šampionát dopadl stejně jako v sezoně 2016; tedy co se prvních dvou míst týče. Titul si nakonec zajistil Sébastien Ogier, ale! Zatímco vloni se mohl pyšnit suverénním náskokem 108 bodů na druhého Thierryho Neuvilla, letos se bojovalo až do konce. Ogier si nakonec zajistil titul „pouze“ o 24 bodů (za vítězství se uděluje bodů 25) před Belgičanem. O vyrovnanější bitvě svědčí i počet výher, když letos Ogier vyhrál pouze dvakrát, zatímco ročník 2016 pro něj znamenal hned šest vítězství.

Své želízko v ohni měla v kategorii WRC i Česká republika. Do pěti závodů totiž nastoupil jeden z mnoha aspirantů na Zlatý volant, pilot Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia R5. Rodák z Opočna si nakonec připsal celkové šestnácté místo z šestadvaceti účastníků, když nasbíral sedm bodů. Nejlepší výsledek zaznamenal hned v úvodní monacké rally, kde dokončil jako osmý.

Přehled ocenění Mezinárodní automobilové federace:

Nejlepší jezdec:
Ott Tanak
Nejlepší spolujezdec: Martin Jarveoja
Nejlepší tým: M-Sport
Nejvíce vyhraných RZ: Thierry Neuville (56 vyhraných RZ)

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Sdílej

Sdílej s přáteli.