Setkání mimo plán

 

Náhradní závod Světového poháru cestovních vozů WTCR na Slovakia Ringu přinesl neplánované setkání dvou našich elitních okruhových závodníků. Byl totiž přiřazen k víkendu původně určenému Evropskému šampionátu tahačů ETRC.

Změna v kalendáři Světového poháru WTCR poskytla Petrovi Fulínovi možnost napravit si chuť po rozčarování z Nürburgringu. Loňský vítěz Evropského poháru cestovních vozů začal letošní sezonu solidními výsledky v německém seriálu ADAC TCR Germany, které završil prvenstvím ve druhém závodě v Mostě. Pak už se těšil na Severní smyčku Nürburgringu, kde si chtěl změřit síly s elitou závodníků s cestovními vozy v závodě Světového poháru WTCR. Na Nordschleife se mu totiž vždy dařilo a v Evropském poháru tam vyhrál. Jenže nakonec z toho nic nebylo, protože pořadatelé na poslední chvíli už potvrzený start Fulínovi zrušili. Důvodem byl vysoký počet startujících, což je samozřejmě nesmysl, protože vloni na této dvacetikilometrové trati jelo ve společném závodě WTCC a ETCC víc vozů než letos ve WTCR, nemluvě o stovkách startujících v následující dvacetičtyřhodinovce.

Náhrada zrušeného závodu v Argentině Slovakia Ringem Fulínovi nabídla novou možnost „divoké karty“, byť s handicapem 20 kg zátěže. Na Slovensku se v minulosti Fulínovi dařilo, protože tu v roce 2014 v závodě WTCC vyhrál kategorii TC2.

Stejně jako řada dalších, a to i největších favoritů, také Fulín na Slovensku laboroval s nastavením vozu a pneumatikami. V sobotu v prvním závodě dojel 15., přičemž porazil i trojnásobného britského šampiona Sheddena a mistra světa Roba Huffa. Ve druhém závodě měl smůlu, když ho jeden ze soupeřů trefil zezadu.

V neděli se ovšem štěstěna k Fulínovi otočila příznivější stranou. Po startu došlo ke kolizi, která vyřadila několik jezdců. Chaos na trati Fulínovi otevřel cestu do první desítky. S tím se nespokojil a pustil se do boje se stálými účastníky Světového poháru. Tvrdým útokem nakonec zaskočil i Fabrizia Giovanardiho, takže výsledkem bylo opravdu perně vybojované páté místo v cíli.

„S výsledkem jsem maximálně pokojen. Od prvního tréninku to bylo hodně těžké. Museli jsme si zvyknout na nové pneumatiky a vůbec na celou tu atmosféru světového poháru. Nutno říct, že nám v poslední jízdě pomohl karambol v úvodu. Velký dík patří celému týmu, byl to boj a my si tu pohádku, ten šťastný konec, museli opravdu vybojovat,” neskrýval svou spokojenost Petr Fulín.

Slovakia Ring mnoha českým fanouškům umožnil ještě před závodem v Mostě vidět v akci i Adama Lacka. Ten toho má letos odjeto mnohem víc než Fulín, ovšem jeho výkony ovlivňuje rekonvalescence po operaci. Před prvním závodem sezony v Misanu dokonce nebylo jisté, zda v něm obhájce titulu bude startovat. Přesto zde dokázal vystoupit na stupně vítězů a minimalizovat tak bodovou ztrátu.

Ani v dalších závodech ještě Lacko nebyl úplně fit. I tak si na Hungaroringu připsal první letošní vítězství ale také už druhou proraženou pneumatiku v sezoně! Především zde jasně ukázal, že i letos se s ním musí počítat v boji o titul. Na Nürburgringu se dvěma třetími a dvěma čtvrtými místy posunul v šampionátu na celkově druhé místo.

Na Slovensku Lacko v sobotu exceloval v kvalifikaci, ale nevyšel mu dobře start, vyjel až čtvrtý. V posledním kole se nakonec probojovat na třetí místo v cíli. Ve druhém závodě se stal obětí kolize několika vozů, což ho odsunulo na konec pole. Osmé místo v cíli proto bylo maximem možného.

Také v neděli byl Lacko v kvalifikaci nejrychlejší. Odstartoval lépe než v sobotu, ale jeho největší soupeř Jochen Hahn ho předjel. Přesto byl Lacko spokojen i s druhým místem. Do závěrečného závodu vyjížděl ze zadní pozice a na už hodně opotřebovaných pneumatikách se propracoval na solidní páté místo.

Adam Lacko tedy na Slovensku udržel celkově druhé místo v Evropském šampionátu tahačů FIA ETRC. Hahn sice už má velký bodový náskok, ale se zlepšujícím se zdravotním stavem a stále výkonnější technikou Lacko boj o titul ještě nechce vzdát. Dvě prvenství v kvalifikaci na Slovakia Ringu naznačila velký potenciál a snad i té smůly už letos bylo dost.

Druhá polovina sezony tahačů začne 1. a 2. září na Autodromu Most.

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Sdílej

Sdílej s přáteli.