Český závodní tým Scuderia Praha, který v letošním šampionátu 24H Series obsadil celkové druhé místo, pokukuje po účasti v legendárním závodě 24 hodin Le Mans, a to v rámci dvou až čtyř let. S informací přišel web ceskeokruhy, který nabídl přepis ze setkání stáje s novináři.

„Závod v Le Mans je samozřejmě snem každého jezdce. A u mě tomu není jinak,“ uvedl český závodník a člen Scuderia Praha Jiří Písařík. „Jen nechci do Le Mans přijet nepřipravený. Závodím asi tři nebo čtyři roky a necítím se teď vydat do mekky vytrvalostních závodů. Za další dva, tři nebo čtyři roky budeme ale připraveni,“ uvedl dále Písařík.

Ten je ale z celkového stříbra v ročníku 2017 spíše rozčarován. Český tým byl totiž v pozici průběžného lídra, jenže promotér šampionátu se rozhodl do konečné klasifikace zpětně započítat i závod v Dubaji, kterého se Scuderia Praha neúčastnila. „Byl to podraz, ale už jsme na to nemohli reagovat. Zkusili jsme jednat, ale neúspěšně,“ prozradil Písařík.

Přechod například do jiné závodní série podle vedoucího závodní divize Iva Horna řešením není. „Našim cílem je jezdit vytrvalostní závody na dvanáct nebo čtyřiadvacet hodin. V podstatě nemáme jinou možnost než závodit v sérii 24H pořádanou organizací Creventic. Všechny ostatní šampionáty takto dlouhé závody nenabízejí.“

V roce 2018 tak Scuderia Praha nastoupí znovu do seriálu 24H Series, konkrétně do evropské odnože. Celkové vítězství v této kategorii pak určí závody v Silverstone, Navarru, Imole, Portimau, Barceloně a Spa. Česká stáj bude jezdit ve složení Jiří Písařík, Matteo Malucelli a Josef Král, který má zkušenosti i z formule 1.

Jaké to pro Josefa Krále bylo, adaptovat z monopostu na závodní vůz? „Přestup do auta nebyl až tak složitý. Naopak, vytrvalostní závody si užívám a moc. V GP2 jsme měli za celý víkend jen hodinu na přípravu, a to včetně kvalifikace a sprintové závody příliš prostoru jezdci taky nenabízely. Tady je to vše jiné. Jen v závodě absolvuji třeba šest hodinových stintů. A nenechte se mýlit. Vytrvalostní závody se jedou na sto procent výkonu jak auta, tak jezdce. Žádný klídek to není. Je to sprint na dvanáct nebo čtyřiadvacet hodin,“ zhodnotil zkušený závodník.

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Sdílej

Sdílej s přáteli.