Tento víkend na okruhu formule 1 u Barcelony vrcholí seriál International GT Open. Z našeho pohledu je o to atraktivnější, že v něm startuje český tým s česko-slovenskou posádkou. Za tým nastoupí Čech Jakub Knoll a Slovák Richard Gonda. Toho v poslední době diváci znají především díky přenosům formule 1 na programu Sport2.
Oba závodníci pojedou s vozem BMW M6 GT3 týmu Šenkýř Motorsport.
Základem pro vůz BMW M6 GT3 je BMW 650i. To dostalo opravdu solidní widebody kit, tedy nové díly karoserie s extrémním rozšířením blatníků. V nich se vyjímají velká třídílná kola o průměru 21 palců, na nichž jsou nasazeny pneumatiky Continental Sport Contact 5 s rozměry 255/30 R21 vpředu a 295/25 R21 vzadu. Automobil je o 30 mm snížený pomocí nových pružin a tlumičů. Za motorem pak je nový výfuk, který je dělaný na zakázku a na konci má průměr fascinujících 80 mm. Motor není M6, ale dvouturbový osmiválec o objemu 4,4litru s výkonem 364 kW a točivým momentem 722 Nm.
Šenkýř Motorsport testoval novou M6 GT3 od krátkého rolloutu na německém Oscherslebenu poprvé až na Hungaroringu v dubnu 2017:
„Asi jsme nikdo nečekali, že přijedeme na první závody s novým vozem a hned všechny převálcujeme. M6 GT3 je úplně jiné auto než Z4 GT3, kterou známe v každém detailu. Jsme rádi za každý ujetý kilometr a za víkend bez technických potíží. Celé auto jsme velmi detailně sledovali, rozebírali data a postupně ho zrychlovali. Po celý víkend jsme měli k dispozici i inženýra z BMW Motorsport. Jsme na začátku cesty a tři druhá místa z Maďarska bereme jako příjemný bonus. Od příštího závodu přibude i support truck BMW Motorsport s díly, budeme si tak moci dovolit jít trošku více do materiálu. Závod v Maďarsku byl pro nás velmi důležitý i pro to, že se zde počátkem července vrátíme do evropského motorsportu startem v prestižní sérii International GT Open,“ uvedl po úvodním víkendu FIA CEZ majitel týmu Robert Šenkýř.