Když se daří, tak se daří. Právě v duchu tohoto hesla se nesl první kompletně říjnový víkend pro českého závodníka Petra Fulína. Ten musel na mosteckém autodromu čelit nelehké výzvě – pokusit se vybojovat titul v seriálu mistrovství Evropy cestovních vozů. A to se nakonec podařilo! Navzdory rozmarům počasí a menší, nezaviněné sobotní kolizi se soupeřem v boji o titul, Igorem Stefanovskim, se Fulín nakonec mohl radovat z návratu na trůn kategorie FIA ETCC.

Jednalo se už o třetí celkový triumf v jedenáctileté Fulínově kariéře okruhového závodníka. Tento plzeňský rodák, který letos oslavil čtyřicáté narozeniny, získal okruhovou licenci v roce 2006. V premiérové sezoně skončil druhý v seriálu BMW 1 Challenge. Stejné umístění zopakoval i o rok později, tentokrát v šampionátu Škoda Octavia Cup. Následovaly roky v prestižním seriálu Seat Leon Supercopa, kde Fulín získal nejlépe celkově čtvrté místo. V tomto období absolvoval český závodník i starty v jiných sériích – za zmínku stojí třeba druhá příčka z Epilogu 6 hodin Brno 2011.

Od roku 2012 je pak Fulín pravidelným účastníkem evropského poháru cestovních vozů. Po druhém a třetím místě přišly zlaté roky 2013 a 2014 (to v nižší třídě TC2). Fulín, mimo jiné milovník lyžování a tenisu, pak získal dvakrát po sobě pomyslnou stříbrnou medaili. Letos se tak po dvouletém čekání opět propracoval na příčku nejvyšší a zkompletoval zlatý hattrick. Pilot stáje Křenek Motorsport zvítězil hned v úvodním klání na Monze. V průběhu sezony si připsal ještě dvě výhry, hlavně ale pravidelně bodoval.

Celkové vítězství, které Fulín v Mostě stvrdil druhým a prvním místem ze dvou závodů, muselo těšit o to víc, že bylo doplněno premiérou jeho syna Petra Fulína juniora v ETCC. Ten si připsal solidní čtvrté a šesté místo. „Před synem musím smeknout, jel se starší specifikací, která měla být zhruba o sekundu na kolo pomalejší. Ale navzdory tomu i pauze jel skvěle. Nebyli jsme nijak domluveni, ale na trati jsme si dokázali vyhovět. Prostě pro mě to byla speciální chvíle; jeli jsme doma, se synem na trati a úspěšně pro titul,“ uvedl Fulín na svém webu.

Když už je řeč o specifikaci vozu, tak Fulín starší odjezdil sezonu se Seatem Leon TCR. V seriálu ETCC, nad nímž v evropském měřítku stojí už jen kategorie závodních speciálů WTCC, jsou k vidění cestovní vozy s motorem o objemu maximálně dva litry. Ty jsou vybaveny turbodmychadlem a dosahují výkonu kolem 350 koňských sil.

A jak Fulín ohodnotil nakonec zlatou sezonu? „Měli jsme v sezóně slabší chvíle jako třeba Hungaroring, kdy se nám nepovedlo nastavení, ale celkově všechno fungovalo jako dobře namazaný stroj a mám z toho velkou radost. Celý víkend byl velmi vydařený, ale vlastně celou sezónu jsme si užili. Bylo to místy až infarktové, hlavně tady v Mostě, ale zvládli jsme to. Musím poděkovat týmu, který odváděl skvělou práci celý rok. A samozřejmě musím vyjádřit velké díky fanouškům, kteří navzdory ošklivému počasí dorazili. Bylo jich hodně a podpora byla cítit,“ uvedl dále Fulín na oficiálním webu.

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Sdílej

Sdílej s přáteli.