Jak sám říká: „Po 26 letech závodění jsem konečně získal velký titul.“ Rodák z moravskoslezské Čeladné Adam Lacko vyhrál titul mistra Evropy okruhových závodů tahačů. Na evropském poli šampionátů FIA je to další velký úspěch pro české barvy.
Lacko začal svoji kariéru jako většina automobilových závodníků – na motokárách. Psal se rok 1994, když tehdy desetiletý pilot okusil první závodní krůčky právě v této disciplíně. Motokárám byl věrný až do svých šestnácti let, kdy nastal přesun k okruhovým vozům. Lacko se posadil za volant Fordu Fiesta, stejně tak si vyzkoušel i Škoda Octavia Cup.
Rok 2001 znamenal pokračování v „oktávkách“, a byl to rozhodně pozitivní krok. Rodák z Čeladné získal druhé místo v juniorské kategorii, navíc poprvé přičichl k tahačům, když testoval kamion Tatra Jama. Prakticky nachlup stejná byla i sezona 2002. Závodník se znovu dostal k testování Tatry, což jej natolik zaujalo, že se stal testovacím pilotem Tatra Truck Racing Teamu.
Pro nadcházející dva roky Lacko zakotvil v mistrovství Evropy tahačů, kde se prezentoval solidními výsledky. Důkazem budiž celkové třetí místo ze sezony 2004. V dalším roce Lacko upřednostnil závody cestovních vozů, do tahače usedl jen při několika závodech. Na pozdější úspěch už však bylo zaděláno.
Lacko se jako první Čech představil v mistrovství světa cestovních vozů WTCC, startoval ale také v několika závodech GT a v německém Porsche Carrera Cupu. Právě posledně jmenované kategorii dal český pilot přednost před vším ostatním, a tak v sezoně 2007 startoval „pouze“ v tomto šampionátu. V dalších letech tuzemský závodník rozšířil svoji účast o další šampionáty cestovních či sportovních vozů, nakonec se ale vrátil zpět za volant tahače, za nějž jinak usedl pouze sporadicky. A výsledky se dostavily hned.
Posuďte sami – rok 2011, 3. místo, rok 2012 opět celkové třetí místo. V sezoně 2013 sice přišel pokles a celkově „jen“ 6. příčka, pak ale začal sprint korunovaný ziskem titulu. Po celkově čtvrté příčce v sezoně 2014 získal Lacko dvě druhá místa, aby se letos, ve třiatřiceti letech, konečně dočkal vysněného titulu mistra Evropy s českým týmem Buggyra!
Ale bez nervů to nebylo. Lacko o svém vítězství rozhodl až v posledním podniku, který se konal ve španělské Jaramě. „Doufali jsme, že to dopadne. Náskok 45 bodů byl dost velký a bylo potřeba jen jet hlavou. Tak jednoduché to ale zase nebylo… Během kvalifikace přišly problémy s motorem, který se přehříval. Měl sto stupňů a za boha se nemohl uchladit. Naštěstí se mi i tak podařilo zajet druhý nejrychlejší čas. Pak ale měli kluci hodinu na to, aby vyměnili motor a vytáhli převodovku. To se jim podařilo. Na pit lane jsem vjel asi minutu před uzavřením trati,“ popsal Lacko perné chvilky pro server Sport aktuálně.
A jaké byly dojmy bezprostředně po zisku titulu? „Závodím od sedmi a za těch 26 let jsem k tomu měl v Evropě už několikrát blízko. Utekl mi to vždycky o chlup, teď to konečně dopadlo. S tátou jsme si splnili společný sen. Stálo při nás štěstí. Při pár závodech hlavně při mně stálo počasí a pršelo. Kluci fungovali, auto fungovalo, nic se nekazilo. Velkou pomocí byl i právě příchod Davida Vršeckého. Všechna ta ozubená kolečka do sebe zapadla a zúročili jsme to na konci sezony,“ uvedl Lacko pro stejnojmenný web.